niedziela, 6 lipca 2014

COŚ PRAKTYCZNEGO. DIY

Mam czasem problem z małymi przedmiotami, które nie wiadomo gdzie schować. Chciałabym żeby były niewidoczne, ale jednocześnie pod ręką. Postanowiłam więc przerobić dostępne w wielu sklepach, zwykłe, drewniane skrzynki. Prototyp widoczny na zdjęciach podarowałam w prezencie zanim jeszcze zdążył dobrze wyschnąć :) Jednak mam zapas takich skrzynek i chyba sprawię sobie całą taką serię.
     Wykonanie jest bardzo proste i koszt również niewielki. Ja użyłam do tego zaledwie kilku produktów, a większość z nich miałam już w domu. Oczywiście podstawą jest sama skrzynka. Przed pomalowaniem jej właściwym kolorem spryskałam ją podkładem w białym, neutralnym kolorze. Dzięki temu surowe drewno nie wchłonęło zbyt wiele farby. Zamarzył mi się pastelowy turkus, jednak nie było go akurat w sklepie, musiałam się zatem zadowolić pigmentem. Resztkę matowej akrylowej farby do drewna w kolorze białym miałam w domu.
 
 


Kolor po wyschnięciu był sporo jaśniejszy, ale o właśnie o taki mi chodziło. Po nałożeniu pierwszej warstwy można skrzynkę przeszlifować drobnoziarnistym papierem.
 
wooden box
 
 
Warto też zabezpieczyć ścianki skrzynki taśmą malarską, aby uniknąć zacieków.
Gdy farba wyschła, jedną stronę skrzynki okleiłam specjalnym, samoprzylepnym papierem tablicowym. Można też oczywiście użyć farby tablicowej. Jeszcze tylko napis, i gotowe!
 


stuff i don't know where to put...

cloves
 

4 komentarze:

  1. Niezły pomysł na prezent. Taka skrzyneczka zawsze się przyda. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładny kolor!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cały czas malujesz teraz skrzyneczki? Nie widać nic nowego. Pozdrawiam i czekam na nowe pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomysł... i kolor przepiękny

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz :)