poniedziałek, 8 grudnia 2014

Pomysł na praktyczny prezent


black&white

Chyba każdy się ze mną zgodzi, że własnoręcznie zrobiony prezent to coś wyjątkowego. Co zrobić jednak, gdy czasu i funduszy nie za wiele, a lista osób do obdarowania długa? Polecam samodzielnie upiększone drobiazgi. Można tu wykorzystać coś, co już mamy w domu, albo kupić półprodukt. A potem już niech ogranicza nas tylko fantazja i ewentualnie umiejętności. Dziś proponuję bardzo łatwy do wykonania projekt - niepozorny taboret, który po przemalowaniu może służyć jako stolik, podnóżek lub po prostu ozdoba.



diy malowanie


Ewentualnie do tej listy można dodać bezbarwny lakier. Taboret z surowego drewna kupiłam dawno temu za niewielkie pieniądze w sklepie z materiałami budowlanymi. Ostatnio zawładnęły mną geometryczne wzory, więc postanowiłam namalować na nim trójkąty różnej wielkości w kontrastującym kolorze. Tym razem zdecydowałam się na czerń i biel.  Najpierw zeszlifowałam nierówności, a potem nałożyłam dwie warstwy białej emalii do mebli. Gdy dobrze wyschła, przyszedł czas na zdobienie. Z założenia trójkąty miały byc różnej wielkości, więc odpadał czas na jakieś dokładne pomiary. Po prostu nakleiłam taśmę malarską w taki sposób, aby tworzyła trójkąty. I tutaj rozpoczęła się najbardziej czasochłonna część projektu. Trójkąty miały przylegać do siebie, więc trzeba było malować je na przemian. Ponadto, konieczne było nałożenie drugiej warstwy, jednak taśmę malarską trzeba odrywać zaraz po malowaniu, inaczej tworzą się fatalne zacieki. Dlatego przd nałożeniem drugiej warstwy, należy odczekać do całkowitego wyschnięcia farby, a następnie przykleić nową taśmę w tym samym miejscu. Na koniec, w zależności od efektu jaki chcemy uzyskać, można całość polakierować. Ja zdecydowałam się na bezbarwny lakier o satynowym połysku.  

A oto efekty:

taboret diy

mini stolik biało czarny

podnóżek w geometryczne wzory

12 komentarzy:

  1. Uroczy!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki!!! chyb z rozpędu więcej takich napodukuję...

      Usuń
  2. Mam taki sam taborecik i bardzo mi się podoba ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, one są dość popularne, a jakże nie doceniane... pozdrawiam!

      Usuń
  3. super pomysł. A być może w wielu domach są takie stare do renowacji, bo takie stołki kojarzą mi się z domem Babci iinnych kiedyś, któe można by było ciekawie odmalować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie się dowiedziałam, że u rodziców jest taki stary, mam nadzieję, że prędzej czy późiej wpadnie w moje ręce.

      Usuń
    2. super, trzeba ratować takie przedmioty. Starsi ludzie, niektórzy oczywiście czasem niechcący je wyrzucają, a szkoda :)

      Usuń
  4. ja się zgodzę tylko troszkę. a troszkę wcale. bo nie każdy umi. a umić coś modnego i w gusta trafiającego to jeszcze większy rarytas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No może i nie umi, ale popóbować można :) a w gusta trafić trudniej niż parę razy machnąć pędzlem...to prawda...

      Usuń
  5. No i Ty mi piszesz, że niecierpliwa jesteś? Nie wierzę!!! :) Bardzo fajny efekt. Ja też mam taki stołeczek, a jakże. Ofiara moich prób przecierek modnych kilka lat temu ;) Stoi na balkonie i ma się dobrze. Czas zrobić mu lifting. Choć w moim wydaniu skończy sie na jednym trójkącie lub raczej formie wolnej typu kleks :D
    Acha i bardzo fajne zdjęcia, masz rączkę!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz :)